gminne Jednostki organizacyjne
Urząd Miejski w Ożarowie
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Ożarów
Statut przyjęty uchwałą Nr LI/385/2018 Rady Miejskiej w Ożarowie z dnia 25 października 2018 r.
W 2021 r. Rady Miejska w Ożarowie nie dokonywała zmian w treści Statutu.
regulamin organizacyjny urzędu Miejskiego
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Ożarowie przyjęty Zarządzeniem Nr Or.I.15.2020 Burmistrza Ożarowa z dnia 29 maja 2020 r.
W 2021 r. Burmistrz Ożarowa nie dokonywał zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego.
regulamin pracy urzędu Miejskiego
Regulamin Pracy Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie przyjęty Zarządzeniem Nr Or.30.2009 Burmistrza Ożarowa z dnia 17 lipca 2009 r. z późn. zm.
W 2021 r. dwukrotnie dokonano zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie:
Zarządzeniem Nr 17.2021 Burmistrza Ożarowa z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie ustalonego Zarządzeniem Nr Or.30.2009 Burmistrza Ożarowa z dnia 17 lipca 2009 r. w sprawie: Regulaminu Pracy Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie;
Zarządzeniem Nr 96.2021 Burmistrza Ożarowa z dnia 25 października 2021 r. w sprawie zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie ustalonego Zarządzeniem Nr Or.30.2009 Burmistrza Ożarowa z dnia 17 lipca 2009 r. w sprawie: Regulaminu Pracy Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie.
Zatrudnienie w Urzędzie Miejskim w Ożarowie w 2021 r.
W 2021 r. w Urzędzie Miejskim w Ożarowie zatrudniano 75 pracowników, w tym 81% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2020 r. zatrudnienie zwiększyło się o 5 pracowników. Jedno rozwiązanie współpracy odbyło się na mocy porozumienia stron, a powodem drugiego było przejście pracownika na emeryturę.
urząd w liczbach
11 961
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2021 r.
w tym:
2 029
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie
12 344
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2021 r.
w tym:
734
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
7 968
założonych spraw w 2021 r.
60
spotkań burmistrza odbytych z mieszkańcami miasta w 2021 r.
e-administracja
Gmina Ożarów zakończyła realizację projektu e-administracja, którego wartość wyniosła 1,129 mln zł, przy wkładzie własnym - 115 tys. zł.
- Projekt jest ważny z wielu powodów - mówi Burmistrz Marcin Majcher. - Przede wszystkim dziś trzeba mocniej włączać się w sieć internetową i internetowe połączenie z gminą. Nawet z tego powodu, że jesteśmy w okresie epidemii i nie bardzo jest wskazane, by mieszkańcy licznie docierali do budynku Urzędu Gminy. Teraz przez odpowiednie programy internetowe mogą zrealizować swoje wnioski, rozliczenia, otrzymać odpowiednie dokumenty. Taka właśnie silnie rozwinięta e-administracja jest bardzo wskazana. Przybliża mieszkańca do gminy pod względem informatycznym.
Zastępca Burmistrza Paweł Rędziak przypomina, że porozumienie w sprawie projektu zostało podpisane w 2019 r. i udało się go zrealizować zgodnie z harmonogramem i całą procedurą. Projekt dotyczył, najogólniej mówiąc, informatyzacji urzędu, ale również poprawy kontaktów z mieszkańcami. - Udało nam się zrealizować trzy główne zadania - podkreśla Zastępca Burmistrza Paweł Rędziak. - Po pierwsze, mamy ważny dla nas elektroniczny obieg dokumentów, platformę dla mieszkańców, która umożliwia kontakt z gminą na kilku poziomach. Mamy wykonanych 20 formularzy, wniosków, które można wypełniać elektronicznie, korzystając z podpisu profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym. Możemy elektronicznie zarządzać dokumentacją (EZD). Mieszkańcy mogą sprawdzać, jakie mają zobowiązania, należności do gminy z tytułu podatków, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Mogą tez uiścić należności, korzystając z platformy i bankowości elektronicznej. Ponadto dzięki projektowi gmina wykonała platformę e-sesja, ma możliwość nagrywania obrad i posiada licencję na oprogramowanie.
Paweł Rędziak nie ukrywa, że przed trzema laty nie było epidemii. Dzisiaj Premier RP wydaje rozporządzenie, które w praktyce zamyka również funkcjonowanie administracji publicznej. Dlatego projekt e-administracja doskonale wpisuje się w obecną sytuację. W tym trudnym czasie na pewno możliwość komunikacji internetowej rozwiązuje przynajmniej część problemów. Gmina chce w przyszłości stworzyć możliwość wysyłania pism drogą elektroniczną i nie korzystać z tradycyjnej poczty. Dzisiaj jeden list za potwierdzeniem odbioru kosztuje od 9 do 11 zł. Jeżeli gmina wydaje kilkanaście tysięcy decyzji, to na pewno byłaby to duża oszczędność. Nadal bolączką jest jeszcze brak światłowodów, szybkiego łącza internetowego. Szczególnie to widać dzisiaj, gdy dzieci uczą się zdalnie i cały funkcjonujący Internet jest przez nie wykorzystywany. Zatem przed gminą budowa dobrych łączy światłowodowych, które będzie można wykorzystywać bez żadnych ograniczeń.
Jednostki organizacyjne gminy
Centrum Obsługi Szkół i Przedszkoli
Ożarów, Osiedle Wzgórze 54
Kierownik: Mirosława Stolarczyk
Zatrudnienie w 2021 r.: 5 pracowników
Przedszkole Publiczne w Ożarowie
Ożarów, Osiedle Wzgórze 52
Dyrektor: Jolanta Gołąb
Zatrudnienie w 2021 r.: 40 pracowników
Szkoła podstawowa w Janowicach
Janowice 11
Dyrektor: Anna Kubala
Zatrudnienie w 2021 r.: 21 pracowników
Szkoła Podstawowa w Pisarach
Pisary 63
Dyrektor: Marzena Okręt
Zatrudnienie w 2021 r.: 27 pracowników
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Edwarda Szylki
Ożarów, Osiedle Wzgórze 54
Dyrektor: Katarzyna Swacha
Zatrudnienie w 2021 r.: 96 pracowników
PUBLICZNY ZESPÓŁ SZKOŁY I PRZEDSZKOLA W LASOCINIE
Lasocin, ul. Rynek 17
Dyrektor: Lidia Stec
Zatrudnienie w 2021 r.: 35 pracowników
Świetlica Środowiskowa
Miejsca działania:
MGOK w Ożarowie
OSP w Wyszmontowie
SP w Pisarach
SP w Lasocinie
SP w Janowicach
Kierownik: Barbara Kasińska
Zatrudnienie w 2021 r.: 22 pracowników
Ośrodek Pomocy Społecznej w Ożarowie
Ożarów, ul. Leona Mazurkiewicza 19
Kierownik: Małgorzata Dębniak
Zatrudnienie w 2021 r.: 21 pracowników
Środowiskowy Dom Samopomocy w Ożarowie
Ożarów, ul. Mazurkiewicza 25
Kierownik: Jolanta Sobczyk
Zatrudnienie w 2021 r.: 9 pracowników
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Ożarowie
Ożarów, ul. Spacerowa 10
Dyrektor: Władysław Trytko
Zatrudnienie w 2021 r.: 41 pracowników
Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Ożarowie
Ożarów, ul. Stodolna 3
Dyrektor: Marian Sus
Zatrudnienie w 2021 r.: 13 pracowników
Biblioteka Publiczna IM. WITOLDA GOMBROWICZA w Ożarowie
Ożarów, ul. Spacerowa 12
Dyrektor: Jolanta Banach
Zatrudnienie w 2021 r.: 12 pracowników
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Ożarów, ul. Partyzantów 13
Kierownik: Krzysztof Antoniewski
Zatrudnienie w 2021 r.: 28 pracowników
Kryta Pływalnia "Neptun" w Ożarowie
Ożarów, ul. Ostrowiecka 4a
Dyrektor: Zbigniew Mistrzyk
Zatrudnienie w 2021 r.: 25 pracowników
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka Z o.o.
Ożarów, ul. Partyzantów 13
Prezes: Jarosław Pastuszka
Zatrudnienie w 2021 r.: 11 pracowników